ファミリー特許(対応特許)の連続出力が可能になりました。キーワード検索や特許番号検索で得られた複数件の特許について、まとめてファミリー特許リストを入手できます。(今年9月までは1件ごとに出力しないといけなかったので大変便利になりました。)
このファミリー特許の連続出力は、実用上、全世界のファミリー関係特許をリストアップするものです。
注意; もし検索回答などで20件あったような場合、その回答中にファミリー関係の特許があると、それは見出しが1つになり、他方はその中のファミリー特許の一つになります。このため、見出しの件数が少なくなってしまうことがあります。
※「ファミリー特許短縮リスト」は、検索回答の中でファミリー関係の特許をまとめて出力するものであり、これとは違います。
データソースは、信頼性とカバー国では定評のあるINPADOCです。TOPS契約などでの利用では追加料金なしで利用できるのでいっそう便利です。
やり方・・・PatSearch Fulltextで検索すると番号/題名リストが表示されます。そこで、必要なものにチェックを付けるか、または、右上のプルダウンメニューで[Check
All]とし[Execute・・・]をやり全体にチェックをつけます。
次に、[Family Hitlist Report]で[Execute・・・]をやります。
そうすると、Patent Family Report Options の画面がでます。
この画面の下に、○Complete Family Report が表示されていますので、チェックして[Submit]をクリックします。そうすると番号順に、題名・抄録の次に、60数カ国のうち存在する国々のファミリー特許(公開)番号がリストアップされます。
以下の例は150件くらいの検索結果の全体に対して上記の処理をおこなったもののうち、33番と34番の特許のリストです。一件ごとに色違いで表示されますので、たくさんあっても間違わないようになっています。
なお、PatentWebの実際の出力では、のマークをクリックすると別ウインドウが開いて、抄録や代表図面が表示され、さらにそこから明細書などもみられます。(この紹介画面では表示されません)
33. | EP0338880 A1 | 19891025 Coupling-device between a soft joint element and a rigid pipe end for a pressurised fluid system |
AUTOMOBILES PEUGEOT AUTOMOBILES CITROEN F16L |
The coupling device consists of an end part of the soft joint element (4) inserted into the rigid pipe end (1). The wall of the soft joint element (4) which when in service takes the pressure of the fluid on its inner surface comes into hermetic contact around its outer surface with the inner surface of the rigid pipe end (1). The rigid pipe end (1) may comprise means (2) for the axial retention of the soft joint element (4) inside the rigid pipe end (1). A resilient ring (5) enables any deformation of the soft joint element in the absence of pressure in the system to be avoided. The invention applies in particular to the cooling circuit of a motor vehicle. | ||
DE68900491 C0 | 19920116 | |
EP338880 A1 | 19891025 | |
EP338880 B1 | 19911204 | |
FR2630522 A1 | 19891027 | |
FR2630522 B1 | 19900803 |
34. | EP0337032 A1 | 19891018 Electric vehicle |
NIPPON STEEL CORPORATION TOKYO R & D CO., LTD. B60K | ||
This invention is directed to an electric vehicle which has motor wheels adapted to fulfil the functions of the direct-drive type system. The motors are each of the outer rotor type in which a central hub (8) is mounted on a knuckle (6). A wheel disc (5) is rotatably mounted on hub. The electric motor rotor (14) is fixed to the wheel disc and the stator (21) is fixed to the hub. The motor wheel assembly is simple to assemble, maintain and inspect as the motor parts are fixed to the hub and wheel disc from the out-side. Air flow current regulating covers (61) are provided to introduce ambient air for cooling the motors and alleviate the air resistance. Batteries and control devices are disposed symmetrically relative to the axial line of a vehicle body and relative to axial lines of axles so as to reduce and uniformly distribute the weight on vehicle body. All these devices contribute jointly to increasing the range of the electric vehicle. | ||
CA1289082 A1 | 19910917 | |
DE3868052 C0 | 19920305 | |
EP337032 A1 | 19891018 | |
EP337032 B1 | 19920122 | |
JP1247218 A2 | 19891003 | |
JP2554697 B2 | 19961113 | |
US4913258 A | 19900403 |